Videofilm ‘Beat it’ vanmiddag getoond

Maria Pask, docente van de kunstacademie in Den Bosch, presenteert vanmiddag de videofilm ‘Beat it’, waarin Litouwse en Bossche kunststudenten Michael Jacksons hit naspelen.

Hun versie van ‘Beat it’ werd als opening van een Litouwse expositie gebruikt. Behalve de videovertoning kunnen bezoekers ook Litouws eten en is er een open podium, waarop studenten worden uitgenodigd aan het project bij te dragen. De presentatie duurt van half vijf tot half acht.
Onlang bracht de docente met een groep van acht studenten voor twee weken een bezoek aan de nieuwe EU-lidstaat om met Litouwse kunststudenten kennis te maken.
Het bezoek aan Litouwen was onderdeel van het ‘Thinking forward-project’. Pask was uitgenodigd door de Nederlandse regering, momenteel voorzitter van de EU, om de Nederlandse studenten in contact te brengen met collega’s uit een nieuw EU-land. Gekozen werd voor Litouwen.(OvS)