Werkgroep publiceert manifest voor dialoog

Wederzijds begrip, respect, vertrouwen, openheid en dialoog. Dat zijn enkele kernwoorden uit het manifest dat de Initiatiefgroep Contact van Avans Hogeschool heeft gepubliceerd.
Een groep studenten en medewerkers heeft de werkgroep opgericht naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh en de reacties uit de samenleving. Ook Frans van Kalmthout, lid van de Raad van Bestuur, maakt deel uit van de groep.
‘Wij vinden dat je als Avans Hogeschool stelling moet nemen en de dialoog aangaan. Die zou hier met 18.000 aankomende professionals tot stand moeten komen’, zegt Stefan van Teeffelen, een van de initiatiefnemers en docent Sociale Studies in Den Bosch.
De initiatiefgroep roept studenten en medewerkers op het manifest uit te knippen en op te hangen op prikborden in de gangen, collegezalen en werkruimtes. Tevens vragen de initiatiefnemers om het manifest mee te ondertekenen door de naam en eventueel commentaar achter te laten bij dit bericht. De Initiatiefgroep Contact wil in de nabije toekomst activiteiten organiseren die voortvloeien uit het manifest, zoals debatten, excursies en lezingen. [GR]

Klik voor een reactie op het reactie-logootje (‘poppetjes’)