Zadelhoesjes moeten scholieren werven

Plastic zadelhoesjes met de tekst ‘Wil jij blijven fietsen’ moeten scholieren naar Avans Hogeschool trekken. Het Avans promotieteam ging de afgelopen weken langs middelbare scholen om fietszadels met hoesjes te bedekken.

Vandaag is het team langs de Bossche scholen gegaan. Vorige week waren scholen in Breda en Tilburg aan de beurt. De actie maakt onderdeel uit van de campagne om de naamsbekendheid van Avans Hogeschool te vergroten. Alle middelbare scholen binnen een straal van tien kilometer van een Avans Hogeschool zijn benaderd. De slogan ‘Wil jij blijven fietsen’ sluit aan bij de neiging van veel hbo’ers om een school dicht bij huis te kiezen.

Omdat verwacht wordt dat niet alle scholieren het hoesje mee naar huis nemen, gaat het Avans promotieteam aan het einde van de middag terug naar de scholen om de op de grond gegooide zadeldekjes op te ruimen. (CB)