Bij inbraak beamers gestolen en computers opengebroken

Bij een inbraak in het gebouw van Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch zijn vannacht beamers en camera’s gestolen. Ook werden computers opengebroken en onderdelen meegenomen.

De inbrekers hebben huisgehouden in de E-lob (gang) op de eerste verdieping, waar de audiovisuele dienst en de afdeling personeelszaken zich bevinden. Ook was de B-lob op de tweede verdieping doelwit. Hier bevinden zich de computerlokalen met het ict-netwerk van de Academie voor Industrie en Informatica.
Volgens de nieuwsbrief van de Diensteenheid ICT en Facilitaire dienst (DIF) zijn tien beamers ontvreemd en vijftig computers opengebroken, waarvan de geheugens en de processors zijn weggehaald. De aantallen ontvreemde beamers en computers konden vanochtend niet worden bevestigd. De politie is met het onderzoek bezig.
Medio december werd bij een inbraak in de Bossche hogeschool 230 computers opengebroken en verdwenen de daders met onderdelen. Er zijn nieuwe computers geplaatst en de lokalen zijn beter beveiligd. Ditmaal hebben de inbrekers het op andere lokalen gemunt. (GR)