Bossche studentenflat wordt brandveilig gemaakt

Tot april moeten de bewoners van de studentenflat aan de Wethouder Schuurmanslaan in Den Bosch de oordoppen bij de hand houden, want de komende tijd wordt er flink verbouwd en vertimmerd. De studentenflat wordt brandveilig gemaakt.

De flat, waar zo’n tweehonderd studenten van Avans Hogeschool, de HAS en de Bossche Pabo wonen, voldoet niet aan de huidige brandveiligheidseisen.
Door middel van een muur worden woonkamer en keuken afgesloten van de gang waaraan de kamers liggen. Nu is dat nog open. Ook komt er een deur die automatisch dichtgaat wanneer er brand in de keuken of woonkamer uitbreekt.
Verder wordt de vloerbedekking eruit gehaald. In plaats daarvan komt vinyl. Ook wordt er een grotere kabelgoot in de gang aangelegd, waar studenten hun telefoon- en internetkabels in kunnen laten verdwijnen.
Woningbouwvereniging Brabant Wonen heeft tijdens een voorlichting aan de studenten laten weten rekening te houden met tentamens. In die periodes worden er geen zware verbouwingswerkzaamheden uitgevoerd. (CB)