Edith Hooge ontvangt eerste lectorale keten

In een plechtige zitting kreeg lector Edith Hooge vanmiddag als eerste een lectorale keten uitgereikt. De keten werd ontworpen door communicatiemedewerkster Merel Coopmans.
Coopmans ontwierp de keten in opdracht van Avans Hogeschool. Avans wilde de lectorale redes een officieel tintje te geven. Coopmans: ‘De keten is een moderne vertaling van een ambtsketen zoals we die kennen bij een burgemeester.’ Van de keten, gecertificeerd zijn nog 12 stuks gemaakt die later aan de andere lectoren zal worden uitgereikt.
Hooge werd vandaag als eerste lector officieel geïnaugureerd. Zij zal haar kennis en ervaring op het gebied van Corporate governance (goed ondernemingsbestuur) delen met zowel de studenten als de docenten van de Academie voor Algemeen Financieel Management in Breda en van de Academie voor Management en Bestuur in Den Bosch.
Een lectoraat beperkt zich niet alleen tot de hogeschool. De lector vormt een kenniskring met interne en externe experts op het gebied van zijn lectoraat. Op deze wijze kunnen studenten makkelijker contact leggen met het bedrijfsleven en de bedrijven met de aankomende professionals. Dit jaar en volgend jaar zal iedere twee maanden een lectoraat officieel starten. (JD)

(Klik op foto’s voor vergroting)