Markt voor Bredase mini-ondernemingen

Bredase mini-ondernemingen kunnen op 1 februari hun spullen verkopen in de aula van Avans Hogeschool in Breda tijdens de eerste markt voor mini-ondernemingen bij Avans Hogeschool.
Niet alleen de mini-ondernemingen van Avans, ook die van het Florijncollege en het Baroniecollege in Breda kunnen er aan meedoen. De markt duurt van 11.00 tot 16.00 uur. Daarna is er een borrel en wordt bekend gemaakt welke mini-onderneming de beste op de markt was. De deelnemers worden beoordeeld op: presentatie van het product, hoe ze de klanten benaderen en hoeveel ze verkopen. De jury bestaat uit docenten en mensen uit het bedrijfsleven.
Vierdejaars student Bedrijfseconomie Pieter Francke organiseert de markt voor zijn studie. ‘Er is al heel lang het plan om zo’n soort markt te houden’, zegt hij. ‘Iedereen die ik spreek is er enthousiast over. Ik hoop dat het een terugkerend evenement gaat worden.’
Volgens hem is de markt voor de mini-ondernemers ook een prima voorbereiding op de landelijke marktdagen voor mini-ondernemingen die op 25 februari in Utrecht en op 26 februari in Apeldoorn worden gehouden.
Belangstellenden kunnen zich tot vrijdag 14 januari inschrijven voor de markt in Breda. Een stand huren kost 7,50 euro. Francke betaalt hiervan de onkosten die hij maakt. Inschrijven kan via francke.ps@student.avans.nl. (PM)