Peter van Bragt schenkt laboratiumstudenten leerboek

Studenten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM) krijgen een gratis exemplaar van het leerboek Medische Biotechnologie. De gever is Avans-medewerker Peter van Bragt, die het weer van uitgeverij Elsevier heeft gekregen.
Van het boek, gepubliceerd in 2002, zijn 800 exemplaren over. Het is een courant leerboek, onder andere in gebruik bij de Radboud Universiteit in Nijmegen.
Bioloog Peter van Bragt, beleidsmedewerker internationalisering van Avans Hogeschool, maakte destijds deel uit van de redactie van het boek. Hij denkt dat het goed van pas kan komen in de laboratoriumopleidingen. De betrokken docenten Martie Verschuren en Annemiek Wilmink zijn blij met de schenking.

Elsevier heeft als voorwaarden gesteld dat de boeken uitsluitend aan ATGM-studenten worden verstrekt, en niet worden doorverkocht. Bovendien zijn de transportkosten van de twee pallets, 80 euro, voor rekening van de hogeschool. (FG)