Studentenactie tegen aso’s in de collegebanken

Aan de Universiteit van Tilburg voeren studenten actie tegen stoorzenders in de collegezaal. Ze willen dat harder wordt opgetreden tegen ‘aso’s’ die geluidoverlast veroorzaken.
Arnout Drentel, Bram Kaashoek en Suzanne Dijksman zijn een campagne tegen de overlast begonnen onder het motto ‘Stilte in de collegezaal’. Via posters wijzen zij hun medestudenten op hun verantwoordelijkheid. Docenten wordt gevraagd op te treden tegen de veroorzakers van de overlast.
In een ingezonden stuk in Univers, het weekblad van de universiteit, schrijven de drie: ‘Wij zijn van mening dat er voldoende redenen zijn om op te treden tegen de sluipende opkomst van tolerantie van asociaal gedrag dat de academische setting van ons onderwijs bedreigt. (…) Het is jammer dat een asociale minderheid de onderwijskwaliteit van de gemotiveerde student verziekt en tevens met een respectloze houding het plezier van de docent in zijn rol als brenger van kennis.’ (FG)