Studiedag ‘Marktwerking versus kwaliteit’

Komt concurrentie in de zorgsector de kwaliteit ten goede? Die vraag staat centraal tijdens een studiedag op woensdag 2 februari voor vierdejaarsstudenten Culturele & Maatschappelijke Vorming (CMV) en Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) in Den Bosch.

Vertegenwoordigers van welzijnsinstellingen uit Den Bosch, Tilburg en Waalwijk en van de gemeente Waalwijk en GroenLinks uit Den Bosch laten hun licht over het thema schijnen. De studenten kunnen vragen stellen, waarna een discussie plaatsvindt onder leiding van CMV-docente Carla van Loon.
Het onderwerp tijdens de studiedag ‘Marktwerking versus kwaliteit’ is actueel gezien de verzakelijking van de gemeenten en de zorgsector, stelt docente en medeorganisator Meta Mulders. ‘Gemeenten werken op het van gebied van welzijn met openbare inschrijving. Je ziet dat er meerdere organisaties op inschrijven, ook bedrijven die niet veel ervaring hebben. Dat kan gevolgen hebben voor de kwaliteit’, legt zij uit. (GR)