Directeuren Ierse hogescholen op bezoek

Een groep directeuren van Ierse hogescholen heeft gisteren een bezoek gebracht aan Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. Het was een eerste kennismaking, waar mogelijk een vervolg op komt.
Elf directeuren en enkele bestuurders van de Ierse vereniging van hogescholen werden tijdens een bijeenkomst in de ochtend bijgepraat over ontwikkelingen binnen Avans Hogeschool. Zij kregen onder meer een presentatie over het Leer- en Informatiecentrum (LIC) en een lezing over het internationaliseringsbeleid. Ook spraken zij met enkele academiedirecteuren van Avans Hogeschool Breda en ‘s-Hertogenbosch.

Het gezelschap was op terugreis van Brussel naar Ierland. De tussenstop in Den Bosch kwam tot stand op initiatief van Marjolein Hinfelaar, voorheen werkzaam aan de Christelijke Hogeschool Nederland en sinds een half jaar directeur van een technische hogeschool in de Ierse plaats Limerick.

‘Het is nu aan hen of ze in internationale projecten willen samenwerken’, zegt Peter van Bragt, beleidsmedewerker internationalisering van Avans Hogeschool. Mogelijk dat er ook een uitwisseling van studenten op volgt, oppert hij. (GR)