Eén beleid voor alle studentenverenigingen

Bij wie klop je als studentenvereniging aan voor subsidie of een vergaderruimte? Aan deze onduidelijkheid komt binnenkort een einde, want de verenigingen in Breda, Tilburg en Den Bosch werken aan een beleidsplan

Eenduidig beleid voor alle studenten- en studieverenigingen aan Avans Hogeschool bestaat niet. De ene vereniging krijgt geld van de opleiding de ander niet.
Vorige week kwamen de Bredase studentenverenigingen bij elkaar om het beleidsplan te bespreken. Aankomende vrijdag gaan de Bossche clubs rond de tafel.

Een gemeenschappelijk beleid is nodig zodat studentenverenigingen weten waar ze aan toe zijn en de hogeschool weet wat de behoeften zijn. Daar tegenover staat dat de verenigingen ook wat van de hogeschool verwachten, zegt Stijn Schulein, voorzitter van Animoso en van het gezamenlijke overleg van de HSV (Hogeschool Studie- en Studentenverenigingen) in Den Bosch. ‘De verenigingen op school houden de boel levendig. Daarom mogen we best wat van school verwachten, zoals een ruimte om te vergaderen, een computer met internetverbinding, tafels en stoelen en subsidie om bijvoorbeeld een lustrum te vieren.’ In het beleidsplan staan ook de vaste contactmomenten met de hogeschool en de regels voor alle verenigingen.

Het is voor het eerst dat studenten- en studieverenigingen aan Avans Hogeschool een beleidsplan opstellen. (CB)