Hogeschool herdenkt Jan Berend van de Dijk

Een foto. Een kaars. Bloemen. Lokaal F004 van Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch is ingericht als herdenkingsruimte voor de overleden docent Jan Berend van de Dijk. Morgenochtend is er een herdenkingsbijeenkomst in het atrium.
In lokaal F004 kunnen belangstellenden Jan Berend van de Dijk (62), docent aan de Juridische Hogeschool, op eigen wijze herdenken. Er is een schrift aanwezig waar gedachten in kunnen worden geschreven. Het boekwerk wordt later aan de familie overhandigd. Het lokaal is tot en met dinsdag 22 februari geopend.

De herdenkingsbijeenkomst op vrijdag is bedoeld voor medewerkers en studenten. Deze vindt plaats in het atrium van de hogeschool in Den Bosch en duurt van 10.00 tot 10.30 uur. Na afloop is er een informeel samenzijn.

Jan Berend van de Dijk overleed onverwachts tijdens een verblijf in het ziekenhuis. Hij was een markante persoonlijkheid en actief betrokken bij de medezeggenschap van Avans Hogeschool en voorganger Hogeschool ‘s-Hertogenbosch.

Aanstaande zaterdag en zondag is er tussen 15.00 en 16.00 uur de gelegenheid om afscheid te nemen in het rouwcentrum, Seringenlaan 21 B in Sint Michielsgestel. De crematie vindt plaats op maandag 21 februari om 15.00 uur in het crematorium Rosmalen, Oude Baan-Oost 170 in Rosmalen. Iedereen is vanaf 14.30 uur welkom. (GR)

Lees ook het portretinterview met Jan Berend, dat Skoop/Impuls in september 2003 publiceerde: