Juridische Hogeschool verhuist naar gebouw Tilburgse kunstacademie

De Juridische Hogeschool gaat definitief verhuizen naar het gebouw van de Academie voor Beeldende Vorming (ABV) aan de Prof. Verbernelaan in Tilburg. In september 2006 moet de hogeschool er gevestigd zijn.

De juridische Hogeschool Tilburg – Den Bosch is momenteel gehuisvest in een pand van de Fontys Hogescholen in de Tilburgse St. Josephstraat. Door de toestroom van studenten is er ruimere huisvesting nodig. Bijkomend voordeel van de nieuwe locatie is dat de rechtenfaculteit van de Universiteit van Tilburg een pand betrekt naast de huidige kunstacademie. ‘We worden buren’, zegt Gerard Hupperetz, directeur van de Juridische Hogeschool.
De kunstacademie zal naar planning in september 2005 verhuizen naar nieuwbouw in het centrum van de stad. Het gebouw aan de Verbernelaan zal van binnen grondig verbouwd worden. ‘Er moet een grote collegezaal komen en werkplekken voor studenten en medewerkers’, vertelt Hupperetz. De buitenkant van het karakteristieke pand moet intact blijven omdat het een monument is. Fontys betaalt de renovatie en de Juridische Hogeschool huurt het pand.
De Juridische Hogeschool is een samenwerkingsverband van Avans Hogeschool en Fontys Hogescholen. Het biedt opleidingen Hbo-Rechten aan in Tilburg en Den Bosch. (GR)