Lectorale rede: ‘Van oude lieden en beelden die voorbijgaan’

Ria Wijnen, lector Gerontologie, houdt op 18 februari in Breda haar lectorale rede met als titel ‘Van oude lieden en beelden die voorbijgaan’.

Daarin gaat zij in op de consequenties van het ouder worden op de onderwerpen wonen, welzijn en zorg.

De voormalige directeur van de Faculteit Gamma in Breda is begin vorig jaar aangesteld als lector Gerontologie, dat valt onder de Academie voor Gezondheidszorg en de Academie voor Sociale Studies.
Het lectoraat Gerontologie gaat onderzoeken welke zorgarragenementen nodig zijn voor ouderen, die vanwege ziekte of andere problemen extra kwetsbaar zijn.
Dit is de derde lectorale rede van een lector van Avans Hogeschool. Rick Kwekkeboom, lector Maatschappelijking in de zorg, beet vorig jaar op 23 januari het spits af. Onlangs volgde Edith Hooge, lector Corporate Governance. Zij kreeg als eerste de ‘lectorale keten’ uitgereikt, die uiteindelijk alle lectoren krijgen als zij hun lectorale rede houden.
De rede begint om 15.00 uur en wordt gehouden op de kunstacademie aan de Beukenlaan in Breda. Leden van de kenniskring houden daarna een aantal presentaties. (PM)