Leerlingen Florijn volgen propedeuseprojecten bij ICT-opleidingen

Zestien leerlingen van het Florijn ICT College in Breda, die op mbo-4-niveau studeren, volgen sinds deze maand één dag per week les aan de Academie voor ICT en Media (AIM) in Breda.

Ze krijgen workshops en projecten aangeboden die de reguliere studenten ook krijgen tijdens het eerste half jaar van de brede propedeuse van de AIM, waarin vier verschillende ICT-opleidingen zijn ondergebracht.
Het gaat om een pilot die eind dit schooljaar geëvalueerd wordt.
De mbo’ers die meedoen aan de pilot kunnen als ze straks doorstromen naar de AIM, een korter traject volgen, van 3 of 3,5 jaar, afhankelijk van hun stage. ‘We hebben daarvoor ook een schakelprogramma in de zomervakantie, maar op deze manier krijgen de studenten meer begeleiding’, zegt propedeusecoördinator Dolly van Rossem. (PM)