Studenten moeten weer betalen voor jaarcongres HBO-raad

De gratis toegang tot het jaarcongres van de HBO-raad die studenten in 2003 en 2004 kregen is van de baan. Zij moeten dit jaar net als de andere bezoekers 395 euro toegang betalen.
Een woordvoerster van de HBO-raad laat weten, dat het te maken heeft met het congresthema ‘innovatie’: ‘Dat is niet op studenten gericht.’ Er worden wel gratis VIP-kaarten verstrekt aan bijvoorbeeld vertegenwoordigers van de studentenbonden. Deelnemers die een presentatie verzorgen krijgen 50 procent korting. Overigens werd er volgens de woordvoerster in de afgelopen jaren nauwelijks gebruik gemaakt van de gratis-toegangregeling voor studenten.

Het congres op donderdag 14 april krijgt het karakter van een ‘marktplaats van hogescholen’ en wordt toepasselijk in de Beurs van Berlage in Amsterdam gehouden.
Hogescholen worden uitgenodigd hun vernieuwingsprojecten te presenteren. Er zijn vier deelthema’s: internationalisering, maximale participatie, kenniscirculatie en ondernemerschap. Speciale aandacht is er voor de hbo-lectoren via een ‘lectoren-platform’.

Een van die sprekers is Victor Muller: fabrikant van de Spyker C8 sportwagen, ‘één van de meest exclusieve exportproducten van Nederland’. Hij heeft het over de manier waarop een ‘ouderwets’ innovatief concept opnieuw in de markt is gezet. (FG)

(Zie ook: website HBO-raad.)