Vrijdagje LSVb

Wie de laatste dag van zijn krokusvakantie (11 februari) eens heel iets anders wil, kan terecht bij de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) in Utrecht. Overdag praten ze je daar bij over leerrechten en ’s avonds houden ze open huis aan het Neude.
‘Leerrechten, wie snapt er nu nog iets van? C+1,5, C+3, diplomaopslag, studietegoed, begeisterung, allemaal woorden die zo in de nieuwe Van Dale kunnen’, houdt de studentenvakbond haar achterban voor. Daarover krijgen nieuwsgierigen een hele dag ‘cursus’ van Koen, Marcel, Jurjen, Joep en Nikki. Er wordt ook over de grens gekeken (Finland, Engelenad, Duitsland, Vlaanderen). Er is ook een website.
Wie na het avondeten nog niet genoeg heeft, kan aansschuiven bij de informatieavond van de LSVb over zich zelf. Het kan geen toeval zijn dat de LSVb vrijwilligers voor het bestuur zoekt. (FG)

Meer informatie: www.lsvb.nl, www.leerrechten.nl.