Academie stopt met duale opleidingen

De duale opleidingen Informatica en Elektrotechniek in Den Bosch worden afgebouwd. Komend studiejaar worden er geen studenten aangenomen. Zittende studenten kunnen de opleiding afmaken.

Dat heeft de directie van de Academie voor Industrie & Informatica in Den Bosch afgelopen maandag bekendgemaakt tijdens de vergadering van de academieraad. ‘Reden is de tanende belangstelling voor duaal. En het is moeilijk bedrijven te interesseren duale studenten in dienst te nemen. Ook is het rendement laag’, zei academiedirecteur Harrie de Werd.
Elektrotechniek duaal telt in totaal elf studenten en bij Informatica duaal staan er achttien ingeschreven. Bij de duale opleidingen werken studenten per week drie dagen bij een bedrijf, krijgen twee dagdelen les op school en gebruiken twee dagdelen aan zelfstudie. (GR)