Almanak bij lustrum Animoso

Studentenvereniging Animoso uit Den Bosch viert dit jaar haar vierde lustrum. Een almanak met alle ‘smoelen’ mag dan niet ontbreken, vindt de vereniging. Daarom komt er in mei een 150 pagina’s tellend boek uit.

Het is voor de derde keer dat er een almanak verschijnt. ‘Het eerste jaar hebben we overgeslagen’, verklaart Boukje Staring, voorzitter van de lustrumcommissie. ‘Vraag me niet waarom, want dat weet ik niet.’
De almanak werpt een terugblik op de afgelopen vijf jaar. Er komen teksten in te staan van de verschillende commissies, disputen en allerlei studentenverenigingen uit heel Nederland. Ook de oprichter van de vereniging, oud-student Bodo Aghterhof, die inmiddels getrouwd is en kinderen heeft, richt zich in de almanak tot de leden. En natuurlijk ontbreken de smoelenpagina’s niet. Van alle leden komen foto’s en persoonsgegevens in te staan.

Het hele schooljaar staat al in het teken van het lustrum De studentenvereniging pakt flink uit. Begin dit jaar was er een groot openingsfeest in de Boulevard, in december een gala in een kasteel in Sint Oedenrode en 26 mei is er nog een feest om het lustrumjaar af te sluiten. ‘Dat gaan we groots aanpakken’, belooft Boukje. (CB)