Terug naar overzicht

Commerciële training voor medewerkers Deeltijdacademie

De Academie voor Deeltijd in Breda heeft het ambitieuze plan opgevat 20 procent te groeien. Om dit te voor elkaar te krijgen, hebben alle medewerkers onlangs onder meer een commerciële training gehad.
In deze training is hen verteld hoe ze klantvriendelijker kunnen handelen. De klant is de student.
‘We zijn natuurlijk een stugge organisatie’, zegt Leo Broekhuizen van de Deeltijdacademie. ‘Het is niet altijd mogelijk om voor een grote groep studenten zaken tailormade te organiseren, maar we kunnen bijvoorbeeld wel anders met klachten omgaan. Een klacht niet zien als iets ergs, maar als een kans om het beter te doen.’

In de training kregen de medewerkers ook te horen hoe ze onder meer om moeten gaan met belangstellenden voor de opleiding. ‘Vaak krijgen die dan een foldertje opgestuurd, maar je kunt ook eens doorvragen. En het is belangrijk gegevens te registreren, zodat je later nog eens kunt nabellen.’

Eind maart, begin april krijgt deze eerste training een vervolg. (PM)

Meer lezen?