Deeltijdacademie helpt studenten met scriptie

Een afstudeerscriptie schrijven valt veel studenten zwaar tegen. De Academie voor Deeltijd in Breda gaat haar studenten daarbij helpen.
Onlangs kregen alle derdejaarsstudenten een les waarin werd verteld hoe je een goede afstudeerscriptie schrijft. ‘Wij hebben vooral uitgelegd wat er in een scriptie hoort en welke theoretische en praktische elementen zij moet bevatten’, zegt coördinator en docent Leo Broekhuizen, die de lessen verzorgt. Binnenkort volgen nog meer bijeekomsten in kleinere groepjes.

Over enkele weken krijgen ook de docenten uitleg over hoe een scriptie in elkaar moet zitten, waar zij op moeten letten bij de beoordeling en hoe zij studenten het beste kunnen begeleiden bij het maken van dit eindwerkstuk.
Door studenten op deze manier te helpen, hoopt de opleiding dat zij sneller afstuderen. Nu zakt de eerste keer nog ruim de helft. (PM)