Deeltijdacademie wil opleiding Communication

De Academie voor Deeltijd in Breda wil een communicatie-opleiding beginnen.

In het Jaarplan van de academie staat dat zij een opleiding ‘Law’ en en een opleiding ‘Communication’ wil oprichten. Jos Grazell, docentlid van de academieraad, stelde hierover gisteren tijdens de academieraadsvergadering een paar kritische vragen. ‘Moeten we Law niet overlaten aan de Juridische School en Communication is niet echt een bloeiende sector, moeten we daar wel aan beginnen?’
Van Wijk pareerde dat de deeltijdacademie inderdaad Law overlaat aan de Juridische Hogeschool in Tilburg. De academie begint september 2005 met een deeltijdvariant van HBO-Recht. Maar Communication wil de academie ‘op niet al te lange termijn in het pakket hebben’.
Van Wijk: ‘De economische sector heeft vijf domeinen, communicatie is daar één van. Communicatie hoort bij de klassieke heao. Wij willen die erbij hebben en er is veel belangstelling voor. Commerciële communicatie zit nu al wel in onze opleiding Commerciële Economie en is daar succesvol.’ (PM)