Denen willen informatie over fusie van Avans

Een delegatie van 25 Denen bezoekt morgen Avans Hogeschool met het doel informatie te krijgen over wat er allemaal komt kijken bij een fusie. Ze nemen ook een kijkje bij de Hogeschool Utrecht.

De hogeschool Vitus Bering uit de Deense plaats Horsens is al voortgekomen uit een fusie maar er staan nog meer samenwerkingen op het programma. De Denen willen onder meer weten hoe het is om met verschillende vestigingsplaatsen te werken, hoe het werven van studenten wordt aangepakt en hoe Avans omgaat met de concurrentie.
De delegatie krijgt onder meer toespraken van Fans van Kalmthout, lid van de Raad van Bestuur en Teun van Beusekom, stafdirecteur Human Resource Management. Daarnaast bezoeken de Denen de International School, de Academie voor ICT en Media en de Academie voor Sociale Studies in Breda, waarbij medewerkers van de Bossche vestiging aanwezig zullen zijn. Ook hebben ze gesprekken met woordvoerders van de Academie voor Bouwkunde en Civiele Techniek uit ‘s-Hertogenbosch.
Peter van Bragt, beleidsmedewerker internationalisering van Avans Hogeschool houdt een inleiding over internationalisering zonder mobiliteit. De dag wordt afgesloten met een ‘ronde tafelgesprek.’ (PM)