Filmpremière tijdens internationaal programma Dag van de Taal

Tijdens de Dag van de Taal, morgen in Den Bosch, beleeft Avans Hogeschool een Nederlandse filmpremière met ‘One Day In Europe’ van de Duitse regisseur Hannes Stöhr, die tot nu toe alleen in Berlijn is vertoond.
De film gaat acht talen en acht nationaliteiten en de onvermijdelijke miscommunicatie tijdens een rondreis van Berlijn naar Moskou, Instanboel en weer terug.
De vertoning maakt deel uit van het Engelstalige programma voor buitenlandse studenten. Andere onderdelen van het internationale programma zijn een workshop MSN and SMS languages en een workshop World Music. Het internationale programma wordt verzorgd door studenten van de opleiding International Business Languages in den Bosch. Voor buitenlandse studenten in Breda en Tilburg, die niet over een OV-kaart beschikken, wordt gratis vervoer naar Den Bosch verzorgd.

De Dag van de Taal wordt georganiseerd voor alle studenten en medewerkers van Avans Hogeschool. Centraal onderdeel is het Avans Hogeschooldictee, gepresenteerd door Bridget Maasland. Het programma voorziet verder in workshops, een lezing, een loungecafé en een optreden van de Nederlands-Spaanse band Lua uit Breda.
Voor de workshops kan men zich nog inschrijven op de website van de Dag van de Taal. (FG)

Dag van de Taal
woensdag 23 maart