Gros studenten slaagt voor computertest

Na drie toetsrondes heeft zeventig procent van de eerstejaarsstudenten Bedrijfseconomie en Accountancy in Den Bosch een voldoende voor de computerprogramma’s Word en Excel.

Vier procent van de 115 deelnemers heeft alleen een voldoende voor Word, terwijl elf procent enkel slaagde voor Excel. De groep die de computerprogramma’s nog onvoldoende beheersen, moet dit komend studiejaar inhalen.

De Academie voor Financieel Management in Den Bosch testte eerstejaarsstudenten dit jaar voor het eerst op hun vaardigheden op de Officeprogramma’s. Na een instaptoets, waarbij slechts één student slaagde, moesten zij deelnemen aan een training. Met behulp van de applicatie MediaPlus konden zij zelfstandig werken aan hun handigheid op de computer. Voor de eerste toets in december slaagden elf deelnemers.

De academie gaat ook komend jaar de computervaardigheden van eerstejaarsstudenten testen met MediaPlus. Ook sommige andere academies hebben interesse getoond in het programma, zegt docent Hans van der Hoeven. (GR)