Ideeënbus nu ook voor klachten

De digitale ideeënbus, die sinds februari in gebruik is, wordt uitgebreid. Medewerkers en studenten kunnen er ook klachten deponeren, die ze elders niet kwijt kunnen.
Het initiatief tot de ideeënbus (programmabureau@avans.nl) is afkomstig van Collin Prumpeler, focusmanager operational excellence en organisatiecultuur. Hij merkt dat in de praktijk naast ideeën voor verbetering ook pure klachten worden gemaild. Prumpeler vindt het uitstekend wanneer studenten en medewerkers melding maken van zaken die niet goed lopen, al vindt hij wel dat ze zich bij voorkeur tot de direct verantwoordelijken moeten wenden. Een student die bijvoorbeeld een klacht heeft over een docent zou hij die in eerste instantie bij de docent of opleiding moeten deponeren.
Maar het kan zijn dat niet duidelijk is wie verantwoordelijk is, of dat de betrokkene het gevoel heeft dat er niet wordt geluisterd. Voor die gevallen kan staat het meldpunt ter beschikking.
Prumpeler garandeert niet dat op elke klacht een persoonlijke reactie volgt. Wel wordt ervoor gezorgd dat klachten bij de verantwoordleijke eenheden worden gedeponeerd. (FG)