Juridische Hogeschool breidt uit

De Juridische Hogeschool Tilburg-Den Bosch krijgt er een etage bij. Dat is nodig vanwege de grote toestroom van studenten.

Behalve de eerste en tweede verdieping van het pand aan de Tilburgse St. Josephstraat, krijgt de Juridische Hogeschool na Pasen de beschikking over de begane grond. De uitbreiding betreft een docentenkamer en drie leslokalen. Heel het gebouw, dat eigendom is van Fontys Hogescholen, is nu in gebruik door de Juridische Hogeschool.

In februari startten in Tilburg negentig studenten met de opleiding HBO-Rechten en in september beginnen 17 personen met de deeltijdvariant. Tilburg telt in totaal 350 studenten HBO-Rechten. Lesplaats Den Bosch herbergt er 375.

De Juridische Hogeschool verhuist in september 2006 naar het gebouw van de Academie voor Beeldende Vormgeving aan de Prof. Cobbenhagenlaan in Tilburg. (GR)