Medewerkersteam wint dictee, Marco Huysmans de beste

De dicteewedstrijd tijdens de Dag van de Taal is vanmiddag gewonnen door het team docenten en medewerkers. De beste van het team was informaticadocent Marco Huysmans. Het dictee werd in Den Bosch afgenomen door BNN-presentatrice Bridget Maasland en had als titel ‘Lentekriebels’.
De gemiddelde foutscore van het team van docenten en medewerkers bedroeg 17,5. Huysmans wist de schade te beperken tot 8 fouten, de beste score van de middag.

Heel wat minder goed verging het de studentenploeg, die met vereende krachten 410 spelfouten produceerde; dat leverde een gemiddelde van 41 fouten per student op. De winnaar bij de studenten, de Belgische Kim Maes, deed het met 15 fouten verhoudingsgewijs heel behoorlijk. Zij bevestigde aldus de veelgehoorde stelling, dat Vlamingen het spellen beter onder de knie hebben dan Nederlanders.
Het team van managers, waaronder de voltallige Raad van Bestuur, scoorde tussen beide andere ploegen in. De managers maakten gemiddeld 19,2 fouten. De twee vrouwen in het team, Titia Bredée en Ine van Zon, waren van hen de besten met allebei 12 fouten. (FG)