Terug naar overzicht

Nanny de Jongh eerste prijswinnaar ‘operational excellence’

Met de overhandiging van een dinerbon heeft focusmanager Collin Prumpeler gisteren Nanny de Jongh gehuldigd als prijswinnaar ‘operational excellence’. De receptioniste in Breda kreeg de prijs voor haar reactie op de oproep ideeën aan te dragen voor het verbeteren de werkprocessen. Ze deed suggesties om de bereikbaarheid van medewerkers te vergroten.
De Jongh roept de medewerkers op meer gebruik te maken van de technische mogelijkheden als voicemail en het doorschakelen van de telefoon. Via het netwerkprogramma Groupwise kan men tijdens afwezigheid een automatisch antwoord laten versturen naar de afzenders van binnenkomende mailtjes; daarin kan men meedelen wanneer men er weer is en met wie er in de tussentijd contact kan worden opgenomen. Nanny de Jongh vindt ook dat medewerkers mailtjes consequenter moet beantwoorden als ze er wel zijn. Er wordt nogal eens naar de receptie gebeld met de klacht dat er niet gereageerd wordt op e-mails en dat medewerkers totaal onbereikbaar zijn. Wie langdurig afwezig is kan dat de receptie of het betreffende secretariaat laten weten, zodat collega’s en studenten die contact zoeken daarover kunnen worden geïnfomeerd.

In maart, de eerste maand van de campagne om ideeën voor verbetering in te dienen, zijn enkele tientallen reacties bij Prumpeler, de focusmanager Operational Excellence en Cultuur’ binnengekomen. Het leeft dus, is zijn conclusie.
De ideeën en voorstellen zijn zeer divers. Er zijn relatief eenvoudig op te lossen suggesties bij, zoals het ophangen van correcte naambordjes bij docentenkamers. Andere ideeën zijn lastiger in uitvoerbaar, zoals een ideeën-managementsysteem of een nieuwe projectmanagement-methode. Waar mogelijk worden de ideeën uitgezet in de organisatie om ze te realiseren. (FG)

Punt. Of had jij nog wat?

Meer lezen?