Parfummonster aan je broek

Altijd je parfum bij de hand. Tweedejaarsstudenten Accountancy in Breda bedachten en produceerden sleutelhangers voor monsterflesjes parfum.

‘Lekker handig’, zegt student Joris Klaverdijk. ‘Die grote flacons neem je ook niet altijd mee en die kleine monsterflesjes verdwalen in je tas.’ In de metalen koker, die de studenten hebben ontwikkeld, kan een monsterflesje worden opgeborgen. Deze kan aan de broek of tas bevestigd worden.
De monsters kochten de studenten via Marktplaats.nl. En ze bezochten een parfumverzamelbeurs, waar ze grote partijen opkochten. Eenmaal thuis kwamen de studenten wel hele oude en vreemde parfums tegen. ‘Er zat een flesje bij van Bassie en Adriaan. Ik wist niet dat zij een eigen parfum hebben gehad. We hebben dat maar niet voor de verkoop gebruikt’, zegt Joris. De onderneming selecteerde alleen de meest populaire merken, zoals Tommy Hilfigger, Davidoff en Hugo Boss.
De kokers worden voor zes euro verkocht in een zwart doosje met drie verschillende monsterflesjes parfum. Er zijn aparte vrouwen en mannen dozen. Tot nu toe heeft de onderneming er 160 verkocht. Er zijn er nog honderd in voorraad.
De studenten proberen momenteel de dozen te verkopen aan bedrijven, zoals parfumerie Douglas. ‘We hebben net een mailing de deur uitgedaan en wachten nog op antwoord.’
Op de marktdag op 22 maart staan de studenten met hun product in de aula van Avans Hogeschool Breda. (CB)