Presentatie over biologische landbouw

Hoe kan een conventioneel boerenbedrijf overstappen op biologische landbouw? De studenten van de internationale opleiding Environment Technology and Management in Breda deden onderzoek. Ze maakten twee informatiebrochures, die op 7 april tijdens een ‘vakbeurs’ worden gepresenteerd.

De groep van vijftien studenten, onder wie veel Fransen, werden voor het project sustainable agriculture (duurzame landbouw) begeleid door tweedejaars studenten Environment Technologie and Management (ETM), die vorig jaar een gelijksoortig project hadden.
De eerste weken was er ruimte voor de theorie over duurzame landbouw en milieuproblemen in de landbouw. Vervolgens bezochten de studenten een biologische boer. Onderdeel van het project is dat de studenten hun bevindingen in brochures presenteren en tijdens de vakbeurs echte milieuadviseurs zijn voor de bezoekende boeren. Op de vakbeurs zullen drie biologische boeren aanwezig zijn.
Vorig jaar was er ook een dergelijke beurs en dat ging er volgens milieudocente Barbara Meijkamp gezellig aan toe. ‘De studenten boden in hun stands allerlei biologisch producten aan en de Fransen hadden crêpes gemaakt.’
De vakbeurs duurt van 13.30 tot 15.00 uur en wordt gehouden in de hal van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu aan de Lovensdijkstraat in Breda. (PM)