‘Studentenplatform, doe iets aan de rommel’

Op de tafels laten studenten lege bekers en bakjes achter, op de grond liggen snippers papier en soms zie je gewoon ergens een half opgegeten kroket liggen. In het atrium van het gebouw van de Academie voor de technologie van Gezondheid en Milieu aan de Lovensdijkstraat in Breda is het soms zo’n rotzooi, dat de academieraad gisteren aan de bel trok.

Ook al staan overal grote afvalbakken, studenten laten hun afval gewoon op de tafels achter. ‘Het lijkt wel alsof ze het normaal vinden dat de werksters hun rotzooi opruimen. Laatst moest ik een vader van een student in die ruimte laten wachten, je schaamte je echt kapot’, zei docentlid Els Simonetti gisteren tijdens de vergadering van de academieraad. ‘Mensen zouden elkaar er op moeten aanspreken als ze zien dat iemand z’n rotzooi niet opruimt’, meent docent René Arendonk.

Student-lid Ingrid Schilders stelde voor om het probleem in het studentenplatform van de academie te bespreken. Wellicht dat de studenten zelf met goede ideeën kunnen komen om het probleem aan te pakken. De rest van de raad lijkt dat een goed plan. ‘Maar het moet wel op een leuke manier gebeuren. We willen geen politieagent gaan spelen’, vindt Arendonk. (PM)