Toch eindexamencatalogus kunstacademie

Er komt dit jaar toch weer een eindexamencatalogus voor afstudeerders van de kunstacademie. Vierdejaars kunnen zich hiervoor aanmelden. Ze betalen dan vijftig euro.

Afstudeerders kunnen zich via een bon in de nieuwsbrief Eindsprint aanmelden voor de eindexamencatalogus, waarmee ze zich verplichten het inleggeld te betalen. De academie gaat op zoek naar sponsors. Als dit succesvol is, krijgen de studenten een deel van het ingelegde geld terug.
‘Studenten krijgen een grote inbreng in de vormgeving van hun spread’, zegt Caroline Soons, medewerkster presentatie en publicatie van de kunstacademie.
Vorig jaar besloot de directie de productie van de catalogus vanwege financiële redenen stop te zetten. Dit tot ongenoegen van veel afstudeerders, die hierop besloten zelf een dergelijk boekwerk uit te geven. (GR)