Wijnproeverij voor personeel

Witte wijn drink je bij vis. Dat weten de meeste mensen nog wel. Maar welke witte wijn smaakt goed bij mosselen? Wie dat graag wil weten, moet op dinsdag 15 maart zeker naar de wijnproeverij in Breda.

Zes vierdejaarsstudenten Commerciële Economie in Breda houden op dinsdag 15 maart een proeverij voor alle docenten en medewerkers van Avans Hogeschool.
Aanleiding voor de proeverij is een opdracht die de studenten voor een wijnhuis in Breda uitvoeren. ‘De docenten die graag een wijntje drinken, vinden dat erg interessant’, legt student Giel Steehouder uit. ‘Ze hebben ons gevraagd een wijnproeverij te organiseren.’
De wijnen die tijdens de proeverij de revue passeren komen uit de Zuid-Franse wijnstreek Côte du Rhône. Een wijnexpert van het Bredase wijnhuis vertelt over de befaamde wijn uit die streek en geeft tips over hoe je een wijn moet proeven. Ook vertelt hij welke wijn goed bij een gerecht past.
Voor een goede smaakherkenning wordt de proevers aangeraden een half uur voor de proeverij niet meer te roken.

De proeverij vindt plaats om 15.30 uur in lokaal L134 aan de Lovensdijkstraat. Tot nu toe hebben zich twintig docenten aangemeld. Wie ook zin heeft in om te proeven kan mailen naar Giel Steehouder: G_steehouder@hotmail.com. (CB)