BRESS zoekt leden voor sportraad

Studenten die van sport houden en ook graag bestuurlijke ervaring opdoen, kunnen zich aanmelden voor de sportraad van de BREdase Studenten Sportstichting (BRESS).
De taak van de raadsleden is vooral om de belangen van de sportende studenten te behartigen. Daarnaast kunnen zij meehelpen met het organiseren van evenementen en het zelf organiseren van activiteiten. Ook tijdens het HBO Intro Festival in Breda wordt er een beroep op de sportraad gedaan.
Elke Appelhof, studente van de NHTV en stagiaire bij de BRESS, is druk bezig mensen te werven voor de raad. Volgens haar is het voordeel van de sportraad dat de leden dicht bij de doelgroep van de BRESS staan. ‘Zij weten eerder wat er onder de Bredase studenten leeft en wat voor evenementen bij hun aanslaan. Verder kunnen zij zaken aanpakken waar BRESS-medewerkers niet altijd aan toe komen.’
De leden krijgen voor hun werkzaamheden een sportkaart en ze kunnen studiepunten verdienen. Appelhof wil voor half mei de sportraad rond hebben. Geïnteresseerden kunnen zich per mail aanmelden bij bress@avans.nl (KvdL).