Conferentie over veiligheid

Hoe voorkom je dat supporters na een voetbalwedstrijd met elkaar op de vuist gaan en hoe beperk je jeugdoverlast in een woonwijk? Tijdens een conferentie op woensdag 1 juni zoeken studenten Integrale Veiligheid in Den Bosch naar oplossingen.

De conferentie wordt gehouden in het theater aan de Parade en is voor alle studenten van de opleiding Integrale Veiligheid. ‘Tijdens de dag komen allerlei veiligheidsonderwerpen, waar de gemeente Den Bosch mee te maken heeft, aan de orde. Zoals uitgaansgeweld, winkeldiefstal, jeugdoverlast en voetbalgeweld’, zegt docent Henk Veenhuizen.
In de ochtend spreken ervaringsdeskundigen, onder wie Peter Verschuur, hoofd van de politie in Den Bosch, over veiligheid. ’s Middags gaan studenten zelf aan de slag in workshops. Onder begeleiding van mensen van de gemeente moeten de studenten met oplossingen komen voor bepaalde vraagstukken. De resultaten worden gebundeld en gepresenteerd aan de Bossche gemeenteraad en de raad van bestuur van Avans Hogeschool.
De dag komt tot stand door een samenwerking tussen Avans Hogeschool, de gemeente Den Bosch en derdejaarsstudenten die bij de organisatie betrokken zijn. (CB)