Deeltijd Bedrijfseconomie Den Bosch start wervingscampagne

De deeltijdopleiding Bedrijfseconomie in Den Bosch start een promotiecampagne om meer studenten te werven. Dat is nodig omdat de instroom te laag is.

Een folder met begeleidende brief wordt verzonden naar circa vijfhonderd bedrijven waar studenten stage hebben gelopen en zijn afgestudeerd. Verder gaan academiedirecteur Ron ten Kortenaar en academiecoördinator Cees de Bekker in mei en juni praten bij zo’n vijftig bedrijven.
Ook zijn er gesprekken gaande met uitgeverij Kluwer om tot samenwerking te komen, waarbij onder meer reclame voor de deeltijdopleiding komt te staan op het promotiemateriaal van de uitgever.
In totaal telt de deeltijdstudie Bedrijfseconomie zo’n negentig studenten. Zij zijn veelal mbo’ers of hebben een hbo-opleiding afgebroken en zijn werkzaam in de praktijk. Dit jaar begonnen er een kleine twintig studenten met de deeltijdopleiding. ‘We streven naar een volle klas van zo’n 25 tot dertig studenten. Als we dat niet halen is de opleiding op de lange termijn niet levensvatbaar’, zegt De Bekker.
Als er voldoende animo is overweegt de Academie voor Financieel Management een deeltijdopleiding Accountancy in den Bosch te beginnen. De eerste jaren van zowel de deeltijd- als de voltijdopleiding zijn gezamenlijk. (GR)