Het Blackboard van de Academie voor Algemeen en Financieel Management in Breda krijgt vanaf 9 mei een nieuw uiterlijk. Het moet daarmee duidelijker en uniformer worden.
Alle gebruikers van de academie komen vanaf 9 mei op Blackboard op hetzelfde presentatiescherm binnen. Nu is het nog zo dat je op het beginscherm alleen de courses ziet waar je voor aangemeld bent. Onder studenten wordt regelmatig geklaagd over de rommeligheid van Blackboard.
Straks krijg je een overzicht van alles wat de Academie voor Algemeen en Financieel Management op het elektronische medium aanbiedt. Daarna kun je doorklikken naar het onderwerp waar je naar toe wilt. De pagina’s worden in de Avanshuisstijl opgemaakt.
Deze actie maakt onderdeel uit van een intern communicatieplan, geschreven door docent Lysbeth van Abbema, die op het moment een opleiding volgt over interne concerncommunicatie.
Naast het verbeteren van Blackboard staat in het plan beschreven hoe binnen de academie een ‘open en actieve’ manier van communiceren bereikt kan worden. Sinds kort heeft AAFM onder meer een nieuwsbrief.
Een plan was volgens Van Abbema nodig omdat door de reorganisatie de academie er heel anders is gaan uitzien. ‘De vier opleidingen die in de academie zijn ondergebracht hadden ieder hun eigen stijl en dat wordt nu gestroomlijnd’, zegt de docente. (PM)
Punt. Of had jij nog wat?