Duizend smsjes te winnen tijdens open dag

Om jongeren aan te sporen zaterdag naar de open dag van Avans Hogeschool te komen, zijn massaal smsjes verstuurd. Wie ter plekke het bericht op de mobiele telefoon laat zien, kan een prijs winnen van duizend sms’jes.

Afgelopen dinsdag rond 12.00 uur ontvingen zo’n 9200 jongeren een sms’je van Avans Hogeschool op de mobiele telefoon. Hierin werd melding gemaakt van de open dag en de actie waarmee ze mee kunnen dingen naar de gratis sms’jes. Wie mee wil doen moet het berichtje (met lotnummer) bewaren en tijdens de open dag op een van de locaties laten zien. Een medewerker noteert dan de gegevens en om vier uur vindt de trekking plaats. De winnaar ontvangt hierover een sms’je.
Het sms-bericht is gestuurd naar havo- en mbo-scholieren in de leeftijd van 16 tot 21 jaar in Brabant en Zeeland. ‘We beschikken niet zelf over de 06-nummers, maar kopen bij een bedrijf het recht om een bericht te laten sturen. Dat bedrijf stuurt het sms’je naar de nummers in de bestanden waarover zij beschikken. De jongeren hebben tijdens diverse festiviteiten hiervoor toestemming gegeven’, zegt Merel Coopmans, medewerkster van de afdeling Communicatie.

Met de actie wil de afdeling Communicatie op een eigentijdse manier potentiële studenten bereiken. Andere vormen waarmee reclame gemaakt wordt voor de open dag zijn advertenties in kranten en tijdschriften, het wegzetten van posters in de steden, een direct mail naar een eigen bestand en het plaatsen van banners op sommige internetsites. Ook zijn de decanen van middelbare scholen geïnformeerd.

Avans Hogeschool houdt zaterdag 16 april van 10.00 tot 16.00 uur een open dag op alle locaties in Breda, Den Bosch en Tilburg. Alle opleidingen – zowel voltijd, deeltijd en duaal – doen eraan mee. (GR)