Economische academies geven samen voorlichting

De drie economische academies in Den Bosch geven morgenavond gezamenlijk voorlichting aan scholieren en ouders van het Koning Willem I College.

Zo’n tachtig van de driehonderd aangeschreven derde- en vierdejaarsscholieren in het economisch domein hebben zich hiervoor opgegeven. De Academie voor Marketing, de Academie voor Management en Bestuur en de Academie voor Financieel Management beschikken elk over een eigen lokaal.
Docenten en studenten staan de mbo’ers te woord. Zij kunnen in twee rondes kennismaken met de betreffende opleidingen. Behalve brochures ontvangen de aspirant-studenten een Avans-attractie.
De voorlichtingsavond is een initiatief van directeur Mari Brok van het Koning Willem I College, die daarvoor collega Peer van Hoof van de Academie voor Marketing benaderde. De avond duurt van half acht tot half tien en vindt plaats in het gebouw aan de Vlijmenseweg. De wervingsactie komt bovenop de voorlichting die de afdeling Communicatie op middelbare scholen regelt. (GR)