Eerstejaars onderzoeken concurrentie binnenstad en Woonboulevard Breda

Versterken of beconcurreren de Bredase binnenstad en de Woonboulevard elkaar? Dat onderzoeken ongeveer 150 eerstejaarsstudenten van de Academie voor Marketing en Business Management. Het onderzoek maakt deel uit van de Economische Barometer Breda.

Van 13 tot en met 19 april enquêteren de studenten winkelend publiek in het centrum van Breda en op de Woonboulevard aan de rand van de stad. Zij gaan dat doen op de tijdstippen dat het het drukst is: op donderdagmiddag en –avond, vrijdag en zaterdag. Daarnaast nemen zij diepte-interviews af met ondernemers van de Woonboulevard en binnenstad.
Het project start op woensdag 13 april in de aula van Avans Hogeschool op de locatie Lovensdijkstraat in Breda met onder meer een korte inleiding door de voorzitter van de ondernemingsvereniging van de Woonboulevard. Dinsdag 19 april vindt de afsluiting plaats. Door middel van een Lagerhuisspel worden de resultaten gepresenteerd.
Het is de vierde keer dat Avansstudenten op pad gaan voor een praktijkonderzoek voor de Economische Barometer Breda. Dit instrument meet het sociaal-economisch klimaat in Breda en wordt jaarlijks uitgebracht door de gemeente Breda in samenwerking met Avans Hogeschool en de Rabobank Breda. (PM)