Hogeschoollaan: rokers weg bij de ingang

De verzamelplaats voor rokers voor de C-ingang van het gebouw aan de Hogeschoollaan gaat verdwijnen. Er komt een overdekte rokersplek.
Dat heeft bureau huisvesting gemeld als een van de maatregelen in verband met de aanstaande bouwactiviteiten.
Door het verdwijnen van de rokerskantine in maart – die is omgebouwd tot ruimte voor centerale ICT-voorzieningen – verzamelden de rokers zich sindsdien voor de twee ingangen van het het gebouw. De A-ingang is vanwege de bouw inmiddels afgesloten. Zodoende staat het rokersgilde nu massaal voor de C-ingang.
Dat levert de nodige hinder op. Passanten moeten door een walm van brandende tabak heen, en de grond bij de entree ligt bezaaid met peuken.
In die situatie moet de overdekte rokersplek verbetering brengen. Die wordt op enige afstand bij de hoek van het gebouw aangelegd. Om het de rokers ook bij slecht weer gemakkelijk te maken zich daar te vervoegen worden gevulde paraplubakken neergezet. (FG)