HvU heeft beste website

De Hogeschool van Utrecht heeft de beste website van alle hbo-instellingen. Een goede tweede is de site van Fontys Hogescholen. Vorig jaar was Fontys nog de beste en won Utrecht het zilver. De website van Avans Hogeschool is als 28e van de 47 beoordeelde sites geklasseerd.
Dat blijkt uit een onderzoek van Advies Overheid.nl. De websites zijn beoordeeld op gebruiksvriendelijkheid, informatie en dienstverlening. Terwijl Utrecht en Fontys tamelijk goed scoren op gebruiksvriendelijkheid, krijgt de Design Academy daar helemaal geen punten voor. Utrecht en Fontys antwoordden bovendien snel op e-mail van de onderzoekers. De Design Academie had na zes weken nog geen antwoord gegeven.

Bij de universiteiten staat Groningen bovenaan. Vorig jaar eindigde de RUG nog in de middenmoot. De TU Delft zakt van de vijfde naar de laatste plaats. De Delftse website is net zo gebruiksvriendelijk als die van Groningen, maar Delft gaf geen antwoord op de e-mail. (BB/HOP)

Volledige uitslag hogescholen
Volledige uitslag universiteiten
In de ranglijsten krijgen de websites punten voor:
A = Gebruiksvriendelijkheid
B = Algemene informatie