ICT-master in Breda

Avans krijgt een masteropleiding die volgt op de bachelor Bedrijfskundige Informatica: de master ICT Business Innovation. Deze niet bekostigde master begint in september.

De Academie voor ICT en Media (AIM) in Breda neemt de organisatie en de uitvoering van het onderwijs op zich. De commerciële tak van de hogeschool, Avans+, zorgt voor de marketing.
AIM streeft ernaar om voor al haar bachelors een vervolgopleiding aan te kunnen bieden. Daarvoor wordt ook samengewerkt met de Universiteiten van Eindhoven en Tilburg. Studenten Informatica, Technische Informatica, Bedrijfskundige Informatica en Informatie, Dienstverlening & Management kunnen naadloos overstappen naar de academische masters van deze universiteiten. Ze kunnen al tijdens hun hbo-opleiding een minor (keuzevak) nemen die hen voorbereid op de master.
AIM wil in de toekomst van deze opleidingen ook professionele masters in eigen huis aanbieden. In tegenstelling tot academische masters, die meer gericht zijn op wetenschappelijk onderzoek, zijn professionele masters meer gericht op de toepassing van kennis. (PM)

Meer informatie: www.avansplus.nl.