Master of Auditing and Accountancy bij Avans

Ook studenten Accountancy en Bedrijfseconomie kunnen binnenkort bij Avans Hogeschool hun master halen. In september start een Master of Accounting and Auditing (MAA).

MAA wordt een landelijke master die elf hogescholen, waaronder behalve Avans ook Fontys Hogescholen, gaan aanbieden. De vakorganisatie Novaa gaat samen met deze scholen de opleiding ontwikkelen. De Novaa neemt de helft van de ontwikkelkosten op zich. De master wordt niet door de overheid bekostigd.
Studenten Accountancy kunnen na het behalen van hun hbo-diploma straks meteen deze master gaan volgen. Bedrijfseconomie-studenten moeten er een schakelprogramma voor volgen; Avans Hogeschool biedt dit aan.
Voor Accountancystudenten die afstuderen op de AA (accountant administratie)-richting was er tot nu toe geen master. Wie kiest voor de RA(register accountant)-richting kan daarna wel een universitaire master gaan volgen. Voor de AA-richting is er nu dan de MAA, een professionele master die 2,5 jaar gaat duren.
De Academie voor Deeltijd in Breda gaat het onderwijs uitvoeren. Die heeft al twee andere masters in haar pakket: Strategic Management (min of meer de opvolger van Management, Economie & Recht) en Master of Marketing (voor studenten Commerciële Economie). (PM)