Meer uren voor studenten bij Sociale Studies

De studieloopbaanbegeleiders van Sociale Studies krijgen volgend studiejaar drie keer zoveel uren om studenten te begeleiden. Ook komen er voor de propedeuse meer docent-uren, ongeveer vijftien procent. Dat zei academiedirecteur Cees van Dongen gisteren tijdens de academieraadsvergadering.

Het was zijn antwoord op de opmerking van docentleden van de raad over de alsmaar toenemende werkdruk bij Sociale Studies. De opleiding is niet alleen gereorganiseerd maar werkt sinds dit schooljaar ook nog eens met een nieuw programma.
Volgens Van Dongen waren er voor dit jaar minder uren beschikbaar omdat krap begroot was. De directie had dit gedaan omdat er financiële onzekerheid was vanwege de reorganisatie bij Avans Hogeschool. Volgens de directeur heeft Sociale Studies ‘te hard geknepen.’ Achteraf blijkt dat dit niet nodig was. Er zit meer ruimte in de begroting.
Om de extra uren te kunnen inzetten zal de academie onder meer tijdelijke krachten aannemen. Zieken worden eerder vervangen. (PM)