Nauwelijks respons op sms-actie open dag

De actie waarbij jongeren een tegoed van duizend sms’jes konden winnen, is geflopt. Slechts twee scholieren reageerden afgelopen zaterdag tijdens de open dag van Avans Hogeschool op de oproep.

Zo’n 9200 jongeren in Brabant en Zeeland ontvingen vorige week dinsdag een sms-bericht waarin ze werden aangespoord naar de open dag te komen. Als zij het tekstbericht met lotnummer ter plekke konden tonen, maakten zij kans op het sms-tegoed. Omdat er slechts twee reacties waren, is hen een gedeelde eerste plaats toegekend. Beiden krijgen vijfhonderd gratis sms’jes.

Het schamele resultaat is Merel Coopmans van de afdeling Communicatie flink tegengevallen. ‘We hebben het in ieder geval geprobeerd. We dachten dat jongeren het een leuke actie zouden vinden’, zegt zij. Met het bedrijf dat de actie heeft uitgevoerd gaat zij onderzoeken waarom er zo weinig respons was.

De open dag op alle locaties van de hogeschool trok ongeveer evenveel bezoekers als in februari. Het hoofdgebouw in Den Bosch ontving 1550 mensen en de tegenovergelegen kunstacademie 300. Het hoofdgebouw aan de Hogeschoollaan in Breda wisten 900 bezoekers te vinden en de nabijgelegen Lovensdijkstraat 430.
De Beukenlaan verwerkte 1100 mensen en de Verbeetenstraat telde ruim driehonderd gasten. Het Ingenhouszplein trok 260 bezoekers. De locatie Tilburg ontving 250 bezoekers. (GR)