Pabostudentes enthousiast voor voetbaltoernooi

Er is onder de Pabostudentes veel enthousiasme voor het voetbaltoernooi dat conciërge Gerard Kip organiseert. ‘Er zit een team bij van zeventien meiden.’

Kip organiseerde jarenlang voetbaltoernooien op de Laboratoriumschool in Etten-Leur, waar hij acht jaar lang conciërge was. Sinds anderhalf jaar werkt hij op de Academie voor Pedagogisch Onderwijs in Breda en daar werd hem gevraagd ook voor deze school zo’n toernooi te organiseren.
Dat er zoveel belangstelling voor zou zijn, vooral van de meiden, dat had de conciërge niet verwacht. ‘Ik kan er gewoon niet bij. Er zijn al drie elftallen van studenten, er komen nog elftallen van de deeltijd en docenten bij’, zegt Kip. De conciërge is zelf trainer en verzorger bij voetbalclub Internos uit Etten-Leur.
Het toernooi vindt plaats op 18 mei, vanaf 17.00 uur bij café Het Strooien Huis (‘een ouderwets boerencafé met vooroorlogse prijzen’) in Etten-Leur. Meedoen kost één euro. Kip schaft daarvan prijsjes aan. Opgeven kan bij de receptie van de Pabo. (PM)