Pleinfeest voor studenten Wethouder Schuurmanslaan

Voor bewoners van de studentenflat aan de Wethouder Schuurmanslaan in Den Bosch is er woensdag 27 april een Pleinfeest.

Een groot spandoek aan het flatgebouw kondigt het feest aan. ‘Het is voor het eerst dat er een Pleinfeest wordt gehouden’, zegt Carine Horssen, vierdejaarsstudent Management, Economie & Recht in Den Bosch. Ze is een van de organisatoren van het feest. Een hels karwei, waar veel bij komt kijken. Bij de gemeente hebben ze een vergunning aangevraagd, politie en brandweer zijn ingelicht en er zijn verzekeringen afgesloten.
Overal moeten ze aan denken. ‘Vanwege eventuele geluidsoverlast willen we dat iedereen voor 21.30 uur aanwezig is’, zegt Carine. ‘Als lokkertje verloten we voor die tijd een dinerbon van restaurant de Dirigent in Den Bosch. Met deze waardecheque kan een hele gang uit eten.’
In eerst instantie wilde de organisatie het feest op de binnenplaats houden. Omdat daar verbouwd wordt – er komen onder andere nieuwe plantenbakken – is besloten het Pleinfeest op het parkeerterrein te houden. Daar wordt een grote tent neergezet.

Maandag begint in de studentenflat aan de Wethouder Schuurmanslaan de verkoop van de kaartjes, die 3,50 kosten. Elke bewoner mag drie introducés meenemen. Een biertje gaat waarschijnlijk één euro kosten. ‘De prijs hangt af van het aantal sponsors’, zegt Carine. (CB)